Сторінка директора
Директор
Попик Ніла Іванівна
Хмельницький
заклад дошкільної освіти
№3 «Світлячок»
Звіт директора
Хмельницьким закладом дошкільної освіти №3 «Світлячок»
Попик Ніли Іванівни
за 2022-2023 навчальний рік
на загальних зборах перед колективом, батьками, громадськістю
Червень – 2023
Зміст звіту розроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України №178 від 23.03.2005року
Завдання звітування:
1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом дошкільної освіти.
2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом дошкільної освіти.
Головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
Діяльність закладу освіти направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.
Дошкільний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
- реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»;
- забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня та обсягу;
- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.
Ззаклад дошкільної освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305, іншими нормативно - правовими актами, власним Статутом.
Безпосереднє керівництво Хмельницьким закладом дошкільної освіти здійснюю я, директор, згідно зі Статутом.
Загальні відомості про ЗДО
Хмельницький заклад дошкільної освіти № 3 «Світлячок» є ясла-садок комбінованого типу, заснований на комунальній формі власності територіальної громади міста Хмельницького.
Юридична адреса закладу: 29021, Хмельницька область,
м. Хмельницький, провулок Успенський, 5, тел. 79-25-64,
електронна адреса: dnzkhm3@ukr.net.
Забезпечення збереження та розвитку мережі груп та формування дитячого контингенту.
Проектна потужність закладу - 108 дітей, відвідують станом на 31.05.2023 року - 150 дітей.
Функціонує 6 груп, серед яких:
- перша молодша група – 1 (28 дітей),
- друга молодша група – 2 (21 дітей, 20 дітей),
- середня група - 1 (34 дітей),
- старша група – 2 (27 дітей, 20 дітей).
Випускаємо до школи 45 дітей – шестирічок.
Режим роботи закладу відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, освітньому процесу, запитам батьків.
Початок роботи закладу о 7.00 годині, кінець робочого дня о 19 годині. Група №1 (старша) – логопедична група з режимом роботи 10,5 годин (з 7.30 до 18.00); групи №2, 5 (молодші) –№2, №4(старша) - інклюзивні з режимом роботи 10 годин (з 08:00 до 18:00).
Забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними кадрами, доцільності їх розстановки та створення умов для професійного росту.
Важливим напрямом роботи директора в 2022-2023 навчальному році було забезпечення закладу кваліфікованими педагогічними кадрами, технічним персоналом.
Станом на 31 травня 2023 року заклад освіти повністю укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом згідно із штатним нормативом. Всього працює 41 працівник.
Педагогічний процес забезпечують 20 педагогічних працівників, з них:
12 вихователів, музичних керівника, інструктор з фізкультури, практичний психолог, вчитель-логопед, вихователь-методист, директор.
Всі педагоги мають спеціальну педагогічну освіту: повну вищу – 18 (90%), не повну вищу – 2(10%). Із стажем:
- до 5 років педагогічного стажу – 2 (10%)
- до 10 років педагогічного стажу – 5 (25%),
- до 20 років педагогічного стажу – 7 (35%),
- до 30 років педагогічного стажу – 1 (5 %),
- більше 30 років педагогічного стажу – 4 (20%)
За результатами атестації педагоги мають такі кваліфікаційні категорії:
- спеціаліст вищої категорії – 4
- спеціаліст першої категорії – 5
- спеціаліст другої категорії – 4
- 11 тарифний розряд – 4
- 9 тарифний розряд - 2
- із званням «вихователь-методист» - 3
- Із званням «старший вихователь» - 1
- спеціалісти, які ще не атестувалися - 4
В 2022-2023 навчальному році був повністю, і своєчасно виконаний перспективний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників. На курсах підвищення кваліфікації при Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти підвищували свою фахову майстерність вихователь Венгер Л.А., Мартинюк О.О., Ярмолюк А.П., Бондарук І.А. Чергова атестація педагогічних працівників була проведена відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України від 21.05.2021 року № 354 «Про затвердження змін до положення про атестацію педагогічних працівників закладів». Атестувалися в 2022-2023 навчальному році Венгер Л.А., Мартинюк О.О., Бондарук І.А., Ярмолюк А.П.. які підтвердили відповідність займаній посаді. Рішенням атестаційної комісії Хмельницького дошкільного навчального закладу №3 «Світлячок»:
- вихователю Венгер Л.А. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
- вихователю Мартинюк О.О. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
- практичному психологу Бондарук І.А. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».
Рішенням атестаційної комісії Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради:
- вихователю Ярмолюк А.П. підтверджена відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії», раніше встановленому педагогічному званню «вихователь-методист».
Розстановку кадрів на початку кожного навчального року робимо з урахуванням стажу роботи, досвіду та за психологічною сумісністю, враховуємо також і побажання батьків. Вихователі і помічники вихователів працюють у тісній взаємодії. В кожній групі панує атмосфера доброзичливості, спокою. Особливих нарікань з боку батьків на роботу педагогів не було.
Зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти, залучення додаткових джерел фінансування та їх раціональне використання.
Заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази закладу – є одним із провідних напрямів роботи директора.
До початку навчального року обладнано групові кімнати, кабінети, музичний зал, спортивний зал меблями, м’ягким інвентарем.
Всі приміщення кухні, склад продуктів, приміщення пральні, кімнати каштеляна, медичний кабінет, ізолятор, кабінети спеціалістів, кімната персоналу тощо нові, відповідають сучасним вимогам.
У 2022-2023 навчальному році для покращення матеріально-технічної бази закладу використовувалися такі кошти, за які придбано:
№ пп |
Що придбали
|
Кошти бюджету |
Кошти спеціального фонду |
Благодійна допомога |
1. |
Миючі, чистячі, дезинфікуючі засоби |
16854.54 |
|
|
2. |
Туалетний папір, рукавички, пакети для сміття, тощо |
2046.20 |
|
|
3. |
Електротовари (лампи, короб, шнур) |
4990,00 |
|
|
4. |
Вимір опору ізоляції, повірка вогнегасників, пожежних гідрантів |
8767,18 |
|
|
5. |
Ремонт обладнання, чистка бойлерів |
1855,00 |
|
|
6. |
Медикаменти та перев’язочний матеріал |
1650,00 |
|
|
7. |
Канцтовари, бланки |
3255,52 |
|
|
8. |
Поточний ремонт пожежної сигналізації, заміна акумуляторної батареї |
1375,00 |
|
|
9. |
Обслуговування автоматичної пожежної сигналізації та цілодобове спостереження за пожежною сигналізацією («Європожсервіс») |
7500,00 |
|
|
10. |
Бетонна суміш |
9366,00 |
|
|
11. |
Сантехніка |
5554,01 |
|
|
12. |
Вогнегасники |
3750,00 |
|
|
13. |
Дератизація |
1750,00 |
|
|
14. |
Будматеріали |
3017,86 |
|
|
15. |
Медичний огляд працівників |
15319,00 |
|
|
16 |
Послуги зв’язку |
991,39 |
|
|
17 |
Інтернет |
1200,00 |
|
|
18 |
Каркас металевий |
6380,00 |
|
|
19 |
Генератор бензиновий |
|
|
26000 |
20 |
Планшет |
|
|
3100 |
21 |
Сходинковий марш |
|
|
6750,00 |
22 |
Тюлі на вікна 4 шт |
|
|
1920 |
23 |
План-схема евакуації / фасадна вивіска |
1750 |
|
750 |
24 |
Металеві броньовані двері на запасний вихід укриття |
|
|
2500 |
25 |
Шпалери |
3600,00 |
|
|
|
Всього: |
100 880,29 |
|
41020 |
Допомога, яку надавали батьки по оформленню груп, зокрема всі придбання (іграшки для організації ігрової діяльності дітей, посібники для проведення занять, оформлення куточків та інше), оприбутковується та ставиться на баланс дошкільного закладу на тимчасове використання.
На сьогодні створене в закладі предметно-розвивальне середовище груп найбільш повно задовольняє потреби особистісного розвитку дитини. І тут хочеться висловити подяку батькам, які співпрацювали з вихователями.
Діяльність у напрямі підвищення рівня організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти.
Діяльність колективу дошкільного закладу в 2022-2023 навчальному році була направлена на виконання річного плану роботи закладу і тих основних завдань, які в ньому визначені:
- Формування основ безпечнох поведінки, стресостійкості та здорового способу життя дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану.
- Здійснення системних заходів та посилення національно 0 патріотичного виховання дітей – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей.
- Впровадження в практику інноваційних технологій з метою всебічного розвитку дітей.
Методична робота
У 2022/2023 навчальному році зміст освітнього процесу визначався Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція), чинною програмою: Освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Українське дошкілля», Програмою для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».
Методична робота з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Якісний аналіз рівня організації методичної служби в ЗДО показав, що всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди занять) носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх професійної компетентності.
№ |
Вид діяльності |
Планова кільк. педагогів |
Фактична кільк. педагогів |
1. |
Курси підвищення кваліфікації |
4 |
4 |
2. |
Атестація |
4 |
4 |
3. |
Участь у роботі творчої групи |
10 |
10 |
4. |
Участь у підготовці та проведенні методичних заходів |
17 |
17 |
Так, у закладі протягом року були проведені наступні форми методичної роботи: педагогічні ради, консультації, семінари-практикуми, майстер-класи, круглі столи та заходи освітньо-педагогічної роботи, засідання команди супроводу.
Педагогічні ради залишались основною та найбільш продуктивною формою методичної роботи з педагогічним колективом, вони відзначались актуальністю, науковістю, доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення. А також забезпечували два напрями роботи:
• організаційно-педагогічний: затвердження планів роботи ЗДО на навчальний рік та на літній оздоровчий період, затвердження системи фізкультурно-оздоровчої роботи ЗДО, затвердження планів проходження курсової перепідготовки та атестації, підведення підсумків роботи за навчальний рік, аналіз освітнього процесу у ЗДО;
• науково-педагогічний: обговорення науково-методичної проблеми ЗДО і шляхів її реалізації, упровадження у практику роботи сучасних досягнень науки і перспективного педагогічного досвіду, підвищення кваліфікації педагогів тощо.
На педрадах розглядались питання, які були актуальними щодо розв’язання основних завдань закладу дошкільної освіти на поточний начальний рік: реалізація Базового компонента (нова редакція), вдосконалення педагогічного процесу, ознайомлення з педагогічним досвідом, підвищення професійної майстерності педагогів. Форми проведення педрад вибирались таким чином, щоб забезпечити максимальну активність педагогів, на педрадах проводились ігрові вправи, диспути, виставки, педагогічні тренінги, які сприяли забезпеченню психологічного благополуччя вихованців в умовах воєнного стану. Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів.
Були проведені 4 педради за такими темами:
Засідання № 1. «Організаційна педагогічна рада
«Новий навчальний рік – нові пріоритети»
1. Аналіз проведення літнього оздоровлення дітей.
2. Організація освітньо-виховної роботи з дітьми у відповідності до нормативно-правової бази на час дії воєнного стану.
3. Обговорення та затвердження плану роботи закладу на 2022-2023 навчальний рік.
4. Затвердження програм, форм планування освітньо-виховного процесу.
5. Організаційні питання початку навчального року.
На якому вибрали секретаря педради, обговорили основні напрямки роботи педколективу на 2022/2023 навчальний рік, визначили види і форми планування освітнього процесу в закладі дошкільної освіти та програм, за якими буде працювати заклад. Підсумком засідання стало затвердження плану підвищення фахової майстерності педагогічних працівників, плану атестації працівників, наставництва, обговорення тематики самоосвіти педагогів на поточний навчальний рік, плану роботи творчої групи з проблеми в інтересах сталого розвитку «Джерельце» та затвердження плану роботи ЗДО №3 «Світлячок» на 2022/2023навчальний рік.
Засідання № 2. «Національно-патріотичного виховання дітей - формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей»
1. Виконання рішень попередньої педагогічної ради.
2. Актуальність національно-патріотичного виховання дітей в умовах дії воєнного стану.
3. Проблеми патріотичного виховання.
4. Сучасний погляд на формування нового українця.
5. Аналіз реалізації національно-патріотичного виховання дітей (довідка).
Засідання № 3. . «Система заходів з безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку»
1. Виконання рішень попередньої педагогічної ради.
2. Безпека життєдіяльності: організація розвиваючого середовища.
3. Організація роботи з дітьми дошкільного віку з безпеки життєдіяльності в ЗДО.
4. Аналіз освітньої роботи з дітьми з безпеки життєдіяльності (довідка тематичної перевірки)
Засідання № 4 «Про підсумки діяльності закладу в 2022-2023 н. р. та завдання педагогічного колективу щодо підвищення якості освітнього
процесу у 2023-2024 н. р.»
1. Аналіз якості виконання рішень попередньої педради (інформація ).
2. Про виконання річного плану (в роботі з дітьми, батьками, педагогами).
3. Про результати педагогічної діагностики щодо показників життєвої компетентності (результати моніторингу).
4. Обговорення та затвердження плану роботи ЗДО на літній період.
На якому здійснювався аналіз результатів роботи за минулий навчальний рік, розробка пріоритетних напрямів розвитку закладу дошкільної освіти на наступний навчальний рік, активізація творчого пошуку педагогів. Також, старша мелична сестра дошкільного закладу, позйомила педагогів з нормативно-правовими документами щодо організації роботи під час літнього оздоровчого періоду в умовах воєного стану. Пройшло обговорення та затвердження плану на літній оздоровчий період 2023 року.
Науково-методичне зростання педагогічної майстерності фахівців забезпечили такі форми роботи як: семінари-практикуми, колективні перегляди, консультації, засідання круглого столу.
У закладі протягом року було проведено один семінар-практикума на місто:
«Організація сучасного інклюзивного середовища, яке належить дітям».
Теоретична частина семінара: доповідь про «Організацію сучасного інклюзивного середовища, яке належить дітям у стінах закладу» (у супроводі мультимедійної презентації). Практична частина: проведеня майстерк-класу «Валізка від ляльки Басі», «Полиця вибору», гра-подорож «Зірка»
Теоретична частина семінара: доповідь «Використання ТЗН в корекційній роботі з дітьки з ООП».
Практична частина: тренінг «Весняні цвітіння».
Протягом 2022/2023 навчального року на високому методичному рівні були проведені такі заходи:
- «З Україною в серці» заняття з патріотичного виховання ,середня група №3, вихователі: Огородня Г.В., Мартинюк О.О.
- «Наша мова калинова» до дня писемності, старша група №1 вихователі Абдул Т.П., Івахова С.А..
- «У гостях у собаки Патрона» вихователі , старшої групи № 4 Решетник Г.О., Венгер Л.А.
- «Які у калини гарні і корисні намистини.» заняття з патріотичного виховання, група раннього віку №6 ,вихователь Ярмолюк А.П.
- «Кицін дім.» заняття з патріотичного виховання, група раннього віку №6 вихователь Ярмолюк А.П.
- «Ми маленькі козачата» заняття з патріотичного виховання, вихователь старшої групи № 4 Венгер Л.А.
- «Подорож у країну безпеки» заняття з ОБЖД , середня група №3, вихователь Мартинюк О.О.
Заклад дошкільної освіти також приймає участь в міських заходах .
У травні 2023 року ЗДО №3 «Світлячок» прийняв участь у міському конкурсі малюнку на тему «Моя сім’я», до Міжнародного дня сім’ї. Вихованець групи №4 «Веселка» Романов Максим зайняв 2 місце у конкурсі та був нагороджений грамотою Департаменту освіти та подарунками.
У березні вихованці групи №1 «Калинонька» Бельська Евеліна, Бабаєва Кіра, Семенюк Андрій, вихованець групи 3 «Казка» Тростинський Давид взяли участь у міжнародному двотуровому фестивалі-конкурсі мистецтв. «Подільські барви» у категорії «Естрадний вокал».
Протягом року була здійсненна така освітня робота з вихованцями закладу:
Вересень:
- Розвага до дня знань: «Як добре, що ми разом тут зібрались!»
- Заходи до міжнародного Дня миру:«Діти України за МИР»
- Розвага до дня дошкільного працівника: «Щаслива країна дитинства»
- Благодійна ярмарка до допомогу ЗСУ
Жовтень:
- Тематичний тиждень «Барви осені»
-Тематичний день : «День кольорової парасолі»
- Проведеня тематичних свят : «Низький уклін тобі захиснику України»
- Спортивне свято до дня Козацтва.
- Акція «Воїне - друже» , передача воїнам Хмельничини оберегів , поакатів та смаколиків до свята Козацтва.
- Тематичні осінні ранки в усіх вікових групах.
Листопад:
- Тиждень знань з ОБЖД
- Заняття на тему: «Незнайомцям двері не відчиняй», «Чужі люди», «Мандрівка до безпечних людей».
- «Подорож у країну безпеки» заняття з ОБЖД , середня група №3, вихователь Мартинюк О.О.
- «У гостях у собаки Патрона», вихователі , старшої групи № 4 Решетник Г.О., Венгер Л.А.
- «Кицін дім.», заняття з патріотичного виховання, група раннього віку №6 вихователь Ярмолюк А.П.
- Тиждень безпеки дорожнього руху:
- Ігрове заняття транспорт та його роль в житті ;
- Заняття на тему : «Заборонено і дозволено»
- Заходи до дня Писемності: «Мова душа народу», «Шануй та вивчай рідну мову»
- Заняття на тему: «Мій друг – дорожній рух», «Подорож різними видами транспорту.»
- Зустріч діток з поліцейськими міста.
- Проведення педагогічної ради на тему : «Національно-патріотичне виховання дітей – формування нового українця.»
Грудень:
- День Української хутини
- Тиждень права: «Права дитини знай і захищай»
- Новорічні та різдвяні ранки у всіх вікових групах.
- Дошка досягнень : «Я можу!» Засідання команди супроводу дітей з ООП.
- Заходи до Дня Святого Миколая.
- Акція разом з Волонтерами Поділля «Гостинець воїну»
- Благодійна акція до Дня Святого Миколая дятям фонду « Карітас» : «Подаруй дитині радість».
- Тиждень казки: «Фестиваль українських казок»;
- Засідання атестаційної комісії . Звіт атестуючи педагогів.
- Зимові малі олімпійські ігри;
- Змагання для дітей Sports kids;
- Педагогічна рада : «Система методів та заходів безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку»;
- Тематичне заняття- розвага до Дня Святого Валентина;
- Тематичні заходи до Дня Єднання українського народу.
- Патріотичний захід до дня народженя Т.Г.Шевченка: «Нас єднає Тарасове слово»;
- Захід щодо охорони дитинства: «Я та моя небезпека»;
- Тиждень поінформованості дітей з ООП;
- Виставка ідей і напрацювань педагогів які атестуються;
- Відкритий показ семінару – практикуму: «Організація сучасного інклюзивного освітнього середовища, яке належить дітям»;
- Весняні святкові ранки в усіх вікових групах.
- Проведеня заходів до Дня Землі: «У гостях в садівника!»;
- Вистава «Великоднє яєчко»;
- Заняття до дня Здоров’я : «Будьмо всі здорові»;
- Міжнародний день дитячої книги: «Моя улюблена книга»;
- Тиждень знань з ОБЖД;
- День безпеки дитини. Планова евакуація до проїжджої частини.
- Тиждень безпеки дорожнього руху, система заходів;
- Виховний захід до Дня Матері;
- Педагогічна рада на тему: «Про підсумки діяльності закладу за 2023-2024 навчальний рок»;
- Конкурс малюнків до «Міжнародного Дня сім’ї»;
- Засідання команди супроводу дітей з ООП;
- Флешмоб до «Дня вишиванки»;
- Випускні ранки у старших група;
- Благодійна допомога ЗСУ до «Дня Героїв».
Під час проведення освітньої роботи в очному режимі, в умовах воєного стану педагоги отримали настановчі рекомендації від адміністрації закладу і активно включилися у діяльність за допомогою різних технологій, спілкування у групах в соціальних мережах та за допомогою мобільних додатків. Так, було проведено 59 – консультацій з батьками вихованців, 16 – занять, 2 – тренінги, 3 – майстер класи, 1 – флешмоб, більше 20 – комплексів ранкової гімнастики, 48 – дидактичних ігор, більше 100 – занять з вихованцями, 7 – музичних розвах.
Випускні свята, для дітей 2 старших вікових груп «Прощавай, садок дитячий», вітання з Днам захисту дітей «Дивосвіт казок», – були записані педагогами закладу з розміщенням у соціальних мережах та виставлені на сторінку «Фейсбук» Департаменту освіти та науки міста, про що отримано схвальні відгуки у спільноти педагогів міста та батьків.
Протягом року, відповідно до річного плану, проводились групові, фронтальні та індивідуальні консультації за запитом педагогів та наслідками контролю, тематичні для молодих педагогів. Усі заплановані консультації були проведені, відповідні записи зроблені у журналі проведення консультацій. Теоретичні матеріали до проведених консультацій зберігаються у відповідній теці.
Осередком методичної роботи закладу дошкільної освіти залишається методичний кабінет, в якому зібрані необхідні матеріали та педагогічні посібники відповідно до вимог Базового компонента. В наявності всі чинні освітні та парціальні програми, законодавчі та нормативні документи, художня та навчальна література, матеріали періодичних видань. Всі матеріали методичного кабінету зібрані у картотеку та упорядковані відповідно до освітніх ліній розвитку. Але слід взяти до уваги та дооснащити кабінет матеріалами за темою «Сталий розвиток для дошкільнят».
З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також оформлена передплата на періодичні видання: « Практика управління закладом освіти», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Дошкільний навчальний заклад».
В кабінеті в наявності практичний матеріал роботи в літньо-оздоровчий період.
Усі педагоги закладу постійно підвищували свій рівень професійної майстерності працюючи над самоосвітою. Результати роботи над індивідуальною темою педагоги фіксували в журналі із підвищення професійного рівня. Протягом року педагоги брали участь у онлайн семімарах та тренінгах. Про що свідчать отриманні сертифікати.
В залежності від професійного рівня педагогів плануються відповідні форми роботи, конкретні контрольно-аналітичні заходи, моніторингові дослідження. Зміст роботи з малодосвідченими вихователями включає наступні форм роботи: закріплення наставника, індивідуальні консультації, спостереження за роботою, анкетування, співбесіда з проведенням самоаналізу, тощо.
Проте, робота наставників з молодими спеціалістами обмежувалася лише індивідуальним консультуванням та допомогою у наданні методичного або дидактичного матеріалу, не було взаємовідвідування занять у форматі «наставник – молодий спеціаліст» в тій кількості, яка необхідна для підвищення фахового рівня молодих педагогів.
Основними проблемами, які були виявлені під час досліджень діяльності молодих вихователів, можна назвати недостатню професійну компетентність. Зазначене взято до уваги і з метою забезпечення умов для успішного вдосконалення й окреслення змісту професійної діяльності педагогів у 2023–2024 навчальному році планується посилити методичне зростання педагогічної майстерності, збільшити кількість практичних форм з метою підвищення якості оволодіння педагогами різноманітними ефективними прийомами і методами роботи з дітьми.
Протягом року забезпечувався організаційно-методичний супровід проведення свят, розваг та театральних дійств, спрямованих на вивчення фольклору, етнографії, національної культури й мистецтва.
У закладі успішно пройшли такі свята та розваги як «Осінній ярмарок», «Низький уклін, Тобі – захиснику України», «Новий рік», «Свято Моєї Матусі», «Осінні барви», «Свято весни». Колектив закладу був згуртований, працьовитий, спроможний виконати будь-які поставлені перед ним завдання.
З метою реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти та задоволення особистих потреб дітей у 2022/2023 навчальному році було організовано роботу гуртків за інтересами:
- Гурток іноземної мови (англійська) Огородня Г.В.
- Хореографічний гурток. Черній М.С.
- Гурток розвитку інтелектуальних здібностей. Мартинюк О.О.
Гурткова робота організовувалася в другу половину дня тривалість проведення занять – 15-25 хвилин залежно від віку дітей. Керівниками гуртків потрібно проводити звітні колективні перегляди занять для родин дітей.
Отже, підсумовуючи роботу колективу закладу за 2022-2023 навчальний рік, слід зазначити, що професійна діяльність педагогічного колективу здійснювалась на достатньому рівні, її результатом стали наступні показники:
- підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;
- використання набутого досвіду педагогами колективу;
- удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи в закладі;
- достатній рівень виховання та розвитку дітей;
- сприятливий психологічний клімат у колективі;
- підвищення зовнішнього іміджу ЗДО №3 «Світлячок».
Проте, варто зазначити певні труднощі, які виникали під час підготовки та проведення відповідних заходів:
- нестійкий інтерес вихователів до вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду та інноваційних технологій;
- проводилась недостатньо поглиблена робота окремих педагогів над індивідуальною науково-методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.
З метою вдосконалення якості методичної роботи закладу пропонується поглиблена робота за такими напрямами:
1. Надати методичну допомогу молодим спеціалістам щодо формулювання індивідуальних науково-методичних тем та поглибленої роботи над ними.
2. Організувати круглий стіл з педагогами-фахівцями щодо перегляду індивідуальних науково-методичних тем, з огляду на новітні тенденції та запити дошкільної освіти.
3. Забезпечити участь кожного педагога в основних методичних заходах на наступний навчальний рік.
4. Розробити графік взаємовідвідування занять наставників та молодих спеціалістів.
Організація та результативність освітнього процесу
Робота з дітьми в закладі дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році здійснювалась відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій які зазначені в листі Міністерства освіти і науки України від 03. 07. 2019 р. № 1/9-415 «Щодо організації освітньої роботи в закладах дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році».
Освітній процес здійснювався на основі інтегрованого підходу, що передбачає впровадження розвивального навчання дітей з використанням прогресивного педагогічного досвіду щодо гармонійного розвитку особистості (методики А.Богуш, Т.Піроженко, М.Монтессорі, М.Єфименка Г.С. Тарасенко, Н.Гавриш, І.О. Ликової, Л.Шульги, Л.В.Шелестової, ТРВЗ).
Для ефективної роботи за освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Українське довкілля », програмою для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» та здійснення освітнього процесу ЗДО було розроблено:
1. Навчальний план.
2. Розподіл організованої діяльності на тиждень.
3. Розподіл часу на процеси життєдіяльності дітей протягом дня.
Розподіл організованої діяльності на тиждень містить різноманітні види дитячої діяльності, як організованої педагогами (групові, підгрупові, міні-заняття, гурткові заняття, ігри, експериментально-пошукову діяльність, індивідуальну роботу), так і самостійної (художньої, ігрової, трудової, спілкування).
Планування освітньої роботи з дітьми дошкільного віку відповідає принципам актуальності, науковості, перспективності, доцільності, системності, послідовності. Календарно-тематичне планування педагогів закладу відповідає зазначеним вище принципам та навчальним програмам.
Календарне планування складалося за розподілом часу на процеси життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх ліній розвитку. В освітньому процесі пріоритет надавався підгруповим, індивідуально-підгруповим, індивідуальним формам організації освітнього процесу. Фронтальні заняття базувалися на інтегрованих, комплексних, сюжетно-динамічних заняттях. Проведення міні-занять давало змогу враховувати вподобання кожної дитини, вивільняти час для самостійного пізнання, дослідження, дозування інформації.
Музичний керівник план роботи складав окремо для кожної вікової групи, узгоджуючи їх з планами роботи вихователів.
У навчальному закладі створені належні умови для організації музично-естетичного виховання та здійснення гармонійного різнобічного музичного розвитку дітей. Музичним керівником створено розвивальне середовище, головним структурним елементом якого є театр. Протягом декількох років були виготовлені різні види театру:
- театр на паличках;
- пальчиковий театр;
- театр на руці;
- театр масок.
Зазначені види театру музкерівник широко використовує під час проведення музичних занять, ранків, розваг та в повсякденному житті. Упровадження на музичних заняттях елементів логоритміки дало можливість краще розвинути музичний слух вихованців.
Протягом навчального року вихователі старших груп № 1, 4 забезпечили підготовку п’ятирічних дітей до шкільного життя, необхідний рівень їх розвитку, вихованості, мотиваційної, емоційної, вольової, комунікативної, фізичної підготовки, розвиток пізнавальних психічних процесів, мовлення. Прищеплювали елементарні уміння та навички, надали дітям необхідні знання. ЗДО №3 продовжив тісну співпрацю із СЗОШ №19 по наступності та перспективності між двома ланками дошкільної та початкової шкільної освіти. Виконано комплекс організаційних заходів, спрямованих на роботу з батьками та дітьми для успішної адаптації до умов шкільного життя.
В роботі з дітьми, велика увага приділялась формуванню власної активності дитини, яка є однією з умов її повноцінного психічного розвитку.
Педагогічний колектив закладу на протязі освітнього процесу, перебуваючи в укритті, під час повітряної тривоги, за допомогою комплексу психологічних та сенсомоторних вправ допомогали дітям справитися з тривогою, позбавляли дітей зайвої напруги, негативних емоцій та допомогали регулювати стресові реакції.
Для обстеження рівня засвоєння дітьми старшого дошкільного віку Базового компоненту дошкільної освіти педагоги використовували різноманітні методи: спостереження під час різних видів дитячої діяльності, бесіди, аналіз знань, умінь та навичок дітей. При діагностиці використовувались спеціальні завдання, які дозволили виявити рівень сформованості знань та вмінь дошкільників.
Узагальнений моніторинг дослідження сформованості компетенцій
дітей дошкільного віку за освітніми лініями (за 2022-2023 н.р.)
В результаті діагностики з’ясовано, що вся навчально-виховна робота з дітьми планується і проводиться відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, програми «Українське дошкілля», Інструктивно-методичного листа «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу з дітьми старшого дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти. Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу у всіх вікових групах, свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснюються відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей.
У всіх групах створене доцільне розвивально-предметне середовище з відповідними осередками для проведення організованої та самостійної діяльності дошкільнят, яке забезпечує різні види їх активності. Моніторинг рівня знань , умінь, навичок дітей групі раннього віку №6, молодших групах №2, №5, середньої групи №3,та старших групах №1, №4 проводився за допомогою посібника Л.А. Швайка «Педагогічний моніторинг в ЗДО» – діагностичного інструментарію за Базовим компонентом дошкільної освіти – видавництво «Основа».
За підсумками контрольних зрізів в середньому по ЗДО високий рівень складає 31 %, достатній — 40%, середній — 23 %, низький —6 % дітей.